lördag 17 september 2016

Skilsmässan

Tankar nedskrivna i Maj 2016.

Skilsmässor för mig har aldrig varit någonting jag förstått mig på. Det var allt "andra" som skiljde sig och det påverkade aldrig mitt liv. Jag kunde inte sätta in mig i hur alla mår i en skilsmässa. Det kan jag fortfarande inte, men jag kan förstå mitt perspektiv, som en vuxen dotter, i mina föräldrars skilsmässa.

Första gången jag fick lära mig att mina föräldrar hade ett skakigt äktenskap var sommaren 2014. Jag hade fått ett samtal från min bror, som aldrig annars ringer mig, att jag behövdes i Stockholm och ville veta hur fort jag kunde komma. Jag bodde i Falköping då och hade en dags ledighet i mitten av veckan, så jag satt mig på ett tåg och åkte de 4 timmarna till Stockholm.

Jag lärde mig många saker om mina föräldrar den dagen. Jag lärde mig viktiga saker angående principen att inte döma varandra. Efter ett helt liv tillsammans med min familj, som umgåtts mycket under mitt liv, fick jag lära mig många saker som påverkat mina föräldrars relation med varandra. Man känner inte varandra bara för att man bor i samma bostad. Man vet inte allt om varandra bara för att man pratar med varandra. Ibland håller vi saker för oss själva. Ibland av anledningen att skydda andra, ibland för att skydda oss själv, ibland för att vi inte vågar, ibland för att vi inte vill.

Samma dag som jag fick veta att de hade det kämpigt så berättade jag för min familj att jag var gravid. När jag återförenades med David brast mitt hjärta och jag vek mig av sorg. Jag kunde inget annat än att gråta högt av plågan att veta att mina föräldrar mådde dåligt och att risken fanns att min familj skulle splittras för evigt. David visste inget annat än att hålla om mig hårt och gråta tillsammans med mig. Två veckor följde av sjukskrivning, illamående och spyor, två sjukhusbesök pga vätskebrist och en tung sten i magen men med ett hopp.

Känslor fortsatte av förvirring, sorg, besvikelse, förlust av förtroende, skuldkänslor, rädsla, hopp...

Tiden gick, föräldrarna sa att saker hade blivit bättre och att allt var frid och fröjd. Sedan kom chocken igen. 1-2 veckor innan Freyas första födelsedag berättade de att de skulle ...skiljas. Efter flera års kamp och mer än 1,5 år av kris orkade man inte längre kämpa.

Idag är de skilda på papper men har ännu inte flyttat till skilda boenden. Idag sörjer jag att mina föräldrar plågas i sina hjärtan. Idag sörjer jag för att mina syskon har det jobbigt. Idag sörjer jag att min familj inte lever på ett sätt som gör att vi kan leva för evigt med varandra. Idag sörjer jag min mammas framtida ekonomiska situation. Idag sörjer jag att mina barn aldrig kommer att veta hur det var när mormor och morfar var gifta. Idag sörjer jag att jag inte längre har kvar enheten föräldrar utan att de nu blivit till mamma samt pappa.

Det jag känner är viktigast för mig är att fortsätta älska alla. Jag vill inte döma. Jag vet inte allt. Jag känner inte allas känslor och tankar.

Min värld har skakats om. En inre oro har väckts angående mitt eget äktenskap. En oro jag måste bearbeta för att den inte ska döda mitt eget äktenskap. Jag håller på att bli en erfarenhet rikare och förhoppningsvis tar jag med mig de redskapen som behövs för att själv inte gå samma väg till mötes.


Jag hoppas att vi, alla berörda, en dag ska ha hela, friska, lyckliga hjärtan.

4 kommentarer:

alenna alison sa...

Jag känner mig så välsignad igen i mitt äktenskap efter att doktor ODUMODU tog tillbaka min man som skilde sig åt mig under ett bra år. Är ALENNA med namn från RUMÄNIEN. Trots att jag har munnar över hela kroppen, kommer det inte räcka för att tacka doktor ODUMODU för hans hjälp i mitt liv. Min man separerade med mig i ett år och har varit i smärtor och ångest utan honom. Så jag sökte hjälp överallt men ingenting fungerade inte förrän jag menade doktor ODUMODU. Jag förklarade min situation för honom och han lovade att min man kommer tillbaka till mig inom 48 timmar så långt att mitt hjärta fortfarande slår till honom. Jag trodde på honom och han förberedde en stavning för mig och min man ringde mig exakt när doktor ODUMODU sa. Han bad och sa att han behöver mig tillbaka och nu lever vi lyckligt igen för de senaste 9 månaderna. Alla där ute läser min artikel som behöver hjälp ska kontakta honom ... Email: drodumodusolutions@gmail.com

alenna alison sa...

Jag känner mig så välsignad igen i mitt äktenskap efter att doktor ODUMODU tog tillbaka min man som skilde sig åt mig under ett bra år. Är ALENNA med namn från RUMÄNIEN. Trots att jag har munnar över hela kroppen, kommer det inte räcka för att tacka doktor ODUMODU för hans hjälp i mitt liv. Min man separerade med mig i ett år och har varit i smärtor och ångest utan honom. Så jag sökte hjälp överallt men ingenting fungerade inte förrän jag menade doktor ODUMODU. Jag förklarade min situation för honom och han lovade att min man kommer tillbaka till mig inom 48 timmar så långt att mitt hjärta fortfarande slår till honom. Jag trodde på honom och han förberedde en stavning för mig och min man ringde mig exakt när doktor ODUMODU sa. Han bad och sa att han behöver mig tillbaka och nu lever vi lyckligt igen för de senaste 9 månaderna. Alla där ute läser min artikel som behöver hjälp ska kontakta honom ... Email: drodumodusolutions@gmail.com

Anneli Jäätteenmäki sa...

säsongshälsningar till alla mina vänner jag är här för att berätta lite om hur jag fick tillbaka min hsnabd med hjälp av en stor man som heter baba osagiede. Jag heter Gunilla Hägglund, form, Alingsås, Sverige. Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i en gräl eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Osagiede kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och berättade för mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Osagiede. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr. Osagiede verkliga och kraftfulla stavskärare som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i tidens problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller så flyttade din man till en annan kvinna, gråt inte mer, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans e-postadress: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836
eller viber +2349014523836

Lava Showan sa...

Jag heter Anna Erickson från Stockholm - Sverige, jag är högskolelärare av yrke. Detta är en av mina lyckligaste dagar i mitt liv att dela med dig här hur jag fick min sanna kärlekspartner tillbaka. Dr. Oduduwa hjälpte mig med magiskt kärleksförtryck för att få min ex pojkvän tillbaka efter två års separering han är hemma till mig. Jag rekommenderar att alla kan få samma hjälp av honom genom att kontakta honom på: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
Dr.Oduduwa har också begåvade krafter för att lösa kärleksförhållandet som följer; .....
Love Magic spell för att upptäcka ny sann kärlek.
* Magic Spell älskar att gifta sig i tid och vara lycklig.,
* Love Spells, Win-Back Ex-älskare.
* Magi för framgång och marknadsföring.
* lycklig charm - BUSINESS STAR. Tillväxt i företagens ekonomi.
* avdelningar - SKYDDSHAK. Skydda dig mot kidnappningar och mördare.
* förbannelse upplösning, frihet från generation caurses.
* andlig rening. Frihet från mardröm. Frihet från "dålig dröm"
* fertilitetsmagi - Var gravid och föd ditt eget barn.
skicka meddelande för att få en omedelbar lösning på varje äktenskap / förhållande hjälp; (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)