måndag 11 mars 2013

Nostalgi från barndomen

Nä nu va det länge sedan jag pysslade! Man blir så inspirerad av härliga idéer från Pinterest! Efter att ha byggt upp kli i hantverks fingrarna så bestämde jag mig att det var dags att hitta på nått igen.

Vad skulle jag välja? Göra en huvudgavel till sängen? Ett överkast? nya gardiner? prydnads kuddar till soffan? Väskor? Något klädesplagg? Idéerna tar aldrig slut! Och tur är väl det för pyssel-fantaster!

Men jag kom att tänka på barnen. "Mina" barn i kyrkan. Jag beslöt mig för att börja sy kyrkväskor till dem. Det är svårt att hinna med att göra till alla samtidigt så denna gången blev det till barnen som jag satt barnvakt för under sakraments mötet (pappan sitter på förhöjningen och mamman var i USA). 3 charmiga små gullungar, 6, 5 och 3 år (tror jag att de är).

Jag fick sådan nostalgi, från när jag och mamma sydde en kyrkväska till mig, när jag var ca 7 år? Jag kommer ihåg hur mycket jag uppskattade den egen tiden med min mamma och hur stolt jag var att jag hade gjort den "helt" själv. Den var grön och rosa. Jag tror att det är bland annat där ifrån min pyssel-glädje kommer ifrån. Man känner en stolthet och lycka när man lyckas med att skapa någonting.

Så till er mammor där ute som vill ha en rolig och minnesvärd mor-och dotter-date prova på att göra en väska! En relativt billig och mycket lärorik aktivitet!

Inga kommentarer: