torsdag 2 december 2010

Hur kan detta ske?

Hur hade man mått om man var så ensam att ingen skulle sakna en? Hade man kunnat vara lycklig?

Jag läste i tidningen idag att det var en 88-åring som hade avlidit. Det är inget fel i att dö, det gör alla någon gång och man går inte upp i rök utan man lever vidare på en bättre plats. Denna mannens historia är dock tragisk pga att han hade legat död i över 1 ÅR innan man hittade honom.

Hade jag känt den mannen hoppas jag att jag hade sett att han var ensam och hållit honom sällskap så att han inte behövt vara ensam. Känner du någon som kanske kan vara ensam? Känner jag någon? Jag utmanar mig och alla som läser detta att göra en god gärning till någon och att heja på grannar och andra människor som du passerar på gatan. Sätt julandan i handling! :)

länk till artikeln: Här

Inga kommentarer: